Одбор за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво Народне скупштине Републике Србије на данашњој седници усвојио je у начелу Предлог закона о дуалном образовању и предлоге закона о изменама и допунама закона о предшколском, основном и средњем образовању.
Представљајући Предлог закона о дуалном образовању министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић рекао је да је се при изради закона кренуло од искустава држава у којима постоји дуално образовање, али да је резултат Национални модел прилагођен специфичностима српске привреде.
Основни задатак овог зaконског решења је да уреди систем међу заинтересованим странама са једнинственим циљем да младим људима омогућимо квалитет знања који се стиче на два места, теоријска знања у школама и практична знања у реалном радном окружењу у компанијама које прате техничко-технолошки развој. На овај начин ученици стичу и вештину управљања знањима, рекао је Шарчевић.
Министар је нагласио да је циљ да се деци да прилика да бирају између образовних профила који у себи садрже више вештина. Као пример навео је област прераде дрвета, у којој је у профилу оператер за израду намештаја садржано више вештина, столар, декоратер, тапетар и моделар.
Као изутено важно Шарчевић је истакао да ученици неће бити радници, да је њихово присуство у компанијама одређено наставим планом и програмом, да они тек на завршним годинама на учењу кроз рад могу проводити три дана недељно и то не више од 6 сати дневно.
Осим лиценцираних инструктора, који поседују најсавременија технолошка знања, отишли смо и корак даље од свих и предвидели постојање педагошког елемента, координатора практичне наставе, нагласио је Шарчевић.
У складу са Стратегијом образовања 2020 и концептом целоживотног учења, ученици који заврше дуалне профиле имају право на наставак образовања након полагања стручне матуре.
post_link