Elektronski udžbenik iz biologije za peti razred osnovne škole predstavljen je danas tokom oglednog časa u osnovnoj školi „Drinka Pavlović“ u Beogradu.

Predstavljanju udžbenika prisustvovali su ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević i premijerka Srbije Ana Brnabić, koji su predavanje pratili iz školskih klupa.

Brnabić je kazala da je Vlada Srbije za uvođenje digitalnih udžbenika opredelila 70 miliona evra.

Ona je ocenila da je Vlada Srbije krenula hrabro i brzo sa reformama u obrazovnom sistemu i dodala da je to najvažniji zadatak.

Ako nastavimo ovako onda smo osigurali jednu drugačiju budućnost za našu decu i zemlju, rekla je Brnabić novinarima.

Brnabić je rekla da su sve osnovne škole povezane u akademsku mrežu Srbije.

Predstoji nam da sve njih povežemo na brzi internet što je neophodno da bismo u učionice u okviru pilot projekta uveli digitalne udžbenike za šta je iz budžeta za 2018. godinu opredeljeno 70 miliona evra. To ćemo najverovatnije raditi sa Evropskom investicionom bankom, rekla je ona.

Brnabić je rekla i da je uvođenja elektronskog dnevnika dalo rezultate i da  učenici manje izostaju sa nastave.

Prepolovljen je broj izostanaka, a za tri četvrtine smo umanjili vreme koje se troši na administrativne poslove, navela je premijerka i dodala da je plan bio da se elektronski dnevnik uvede u 200 škola, ali da sada postoji u 556 obrazovnih ustanova.

Ministar prosvete Mladen Šarčević rekao je novinarima da će Zakon o udžbenicima koji će uvažiti standard digitalnih udžbenika uči u skupštinsku proceduru krajem marta.

Prema njegovim rečima, uvođenje digitalnih udžbenika ima više prednosti, a jedna od njih je što daje mogućnost da se više komunicira sa učenikom.

Nedavno smo započeli priču da ćemo digitalizovati ceo obrazovni sistem, ovo je uvod koji pokazuje koliko brzo i dobro možemo da se organizujemo, kazao je ministar.

Jedan od autora udžbenika i profesorka biologije koja je danas održala ogledni čas Marina Drndarski navela je da udžbenik sadrži razne sadržaje, između ostalog i igrice, audio i video materijale, ali i eksperimente.

Prema njenim rečima, ove godine počinje „spiralni“ način učenja koji podrazumeva da se na primer program biologije kroz iste oblasti prati od petog do osmog razreda.

Na ovaj način možemo da proveravamo znanja učenika pojedinačno, ali i odeljenja u celini. Roditelji mogu da prate napredovanje dece preko računara i drago mi je da smo na neki način uspeli da deci približimo digitalizaciju na ovaj način, kazala je ona.

Elektronski udžbenik Biologije za 5. razred osnovne škole nudi koncept „pretraži podatke” da bi pronašao rešenje. Ovaj udžbenik dopunjuje osnovne sadržaje, kreira novu dinamiku učenja i stimulativno pokreće na istraživačko učenje.

Ovde se umesto linearnih informacija učeniku nude različiti sadržaji kao izbor za nalaženje rešenja problema.

Elektronski udžbenik pruža mogućnost da učenik sam kreira svoj način učenja, što je put ka kvalitetnijem učenju.

post_link