Инклузивни приступ довео је до укључивања већег броја деце из осетљивих група у систем образовања, што је омогућило да прошле школске године 11.546 деце у основним школама похађа наставу према индивидуалном образовном плану, изјавио је данас министар просвете Младен Шарчевић.
Како је констатовано на почетку дводневне регионалне конференције „Инклузивно образовање – пут развоја образовања Србије“ у Србији је степен укључености деце у образовни систем на високом нивоу, али и даље су нека деца у ризику да буду искључена – деца са сметњама у развоју, ромска деца и она из најсиромашнијих породица.
Свако дете има право на образовање, а инклузивно образовање је најбољи начин за остваривање права детета. Њихово рано укључивање је кључно за пуно друштвено укључивање детета и његове породице, као и за развој људског капитала, нагласио је Шарчевић.
Он је подсетио да је прошла деценија од увођења принципа инклузивности у систем образовања у Републици Србији.
Процес инклузивног образовања се развија као стратешко опредељење наше државе, и обавеза преузета ратификовањем међународних уговора и процесом приступања ЕУ, рекао је Шарчевић.
Министар је похвалио труд наставника чија је сарадња са родитељима омогућила да се повећа број ученика који се, уз додатну подршку, образује са својим вршњацима.
Директорка Уницефа у Србији Ређина Де Доминићис рекла је да је процес инклузивног образовања започео пре више од дест година у Србији кроз сарадњу између Министарства просвете, међународних организација и невладиних организација, већ донео видљиве резултате.
Постоји солидан законски оквир, а његова имплементација се континуирано побољшава. Ипак, неопходно је да се хитно започну мере за даље јачање образовног система да би се одговорило на различитост деце у земљи, рекла је Де Доминићис, и захвалила Швајцарској агенцији за развој и сарадњу (SDC) за дугогодишњу подршку.
Амбасадор Швајцарске у Србији Филип Ге је рекао да Швајцарска подржава образовне реформе у Србији од 2002. године “са нашим кључним партнерима Министарством образовања, Уницефом и Црвеним крстом Србије у оквиру заједничког програма о инклузији Рома и маргинализованих група”.
Он је нагласио да је потребно да се уложе додатни напори у образовном систему, да би се побољшала садашња ситуација.
Неопходно је да се развије политика инклузивног образовања у оквиру нове Стратегије образовања 2030 и да се она имплементира, да се њом управља и да се прати реализација и на локалном и на националном нивоу, рекао је амбасадор Ге.
Обраћајући се у име Делегације Европске уније у Србији Штефен Худолин је рекао да „Европска унија подржава унапређење квалитета и доступности образовања, узимајући у обзир права сваког детета и грађана Србије”.
Интензивна подршка деци, наставницима и школама пружа се од 2009. године путем обука, школских стипендија и других облика подршке.
Око 39.000 основних и 3.500 предшколских наставника похађало је обуке у области инклузивног образовања, ангажовани су педагошки асистенти, а ученици су добили прилагођене уџбенике.
Kонференција је окупила учеснике из области, креаторе политика, стручњаке из образовања, практичаре и представнике академских, истраживачких, међународних и невладиних организација, као и родитеље и младе људе, мотивисане да уче и поделе своја искуства о инклузији у политици и пракси.
Током дводневног рада, учесници ће се упознати са релевантним међународним и националним искуствима у вези са квалитетним инклузивним образовањем, дискутовати о додатном стручном усавршавању наставника и дефинисати наредне кораке у развоју политике и праксе инклузивног образовања у Србији.
Kонференцију „Инклузивно образовање – пут развоја образовања Србије“ организовали су Министарство образовања, науке и технолошког развоја и Уницеф, уз подршку Швајцарске агенције за развој и сарадњу (SDC).
post_link